Daar ben ik weer!

Hallo lezers,

Wat is het ineens supermooi weer! Daar genieten we van toch?
Na regen op het land kan alles nu lekker gaan groeien.

Vorige keer vertelde ik dat ik nog geen contact had gekregen met het Sophia Kinderziekenhuis, maar nu wel!
Degene die erover gaat nu eerst een aantal weken op vakantie, maar daarna spreken we een keertje af.
Ze vertelde ook dat ze geen slingers mogen aannemen. Daar ga ik nog een goed doel voor zoeken!
Alle ideeën zijn welkom. Wel graag doelen hier in Nederland. Ik weet dat er overzee veel doelen zijn, maar hier in Nederland zijn ook superveel goede doelen/organisaties. Alleen moet je ze even weten. ;)

Na goed nagedacht te hebben en informatie te hebben gekregen, ga ik de helft van de knuffels doneren aan het Sophia kinderziekenhuis.
Wat te doen met de andere helft???
Die worden verkocht aan de hoogste bieder en het geld wordt aan KiKa overgemaakt.
Dan steunen we gelijk 2 superdoelen!!
Binnenkort plaats ik de knuffels op mijn blog. Die is gelinkt aan facebook, dus mijn facebookvolgers zien het ook langskomen. :D

Jullie willen nu misschien wel patroontjes, maar ik heb gemerkt dat dat nog niet zo simpel is.
De patroontjes zijn dan ook in het Engels, maar wel gemakkelijk opgeschreven. (vind ik)
Hieronder is een verklaring van de Engelse terminologie.

knit (k) = recht breien
purl (p) = averecht breien
repeat  = herhaal
knit two together (k2tog) = 2 samen breien
all the way round = de hele toer

deze mutsjes zijn toch superschattig!
Bovenstaande mutsjes worden heel gemakkelijk uitgelegd. Ze heeft er zelfs foto's met uitleg bij geplaatst.
Het patroon staat op dit blog.

Om te haken heb ik ook nog een patroontje gevonden.
Op de site van Redheart kun je deze en nog vele anderen vinden. Je moet je wel even registreren, maar .. dat is gratis. :D
Hieronder zie je de gehaakte mutsjes.
Hele lieve kleurtinten.
Ik heb al één mutsje gezien van een vaste klant.
Volgende week ga ik alvast de planken leegmaken, dus.... kom maar op met alle mutsjes, slofjes en dekentjes!

Alvast weer hartelijk dank.

Happy crafting en een fijn weekend,
Erika





2 opmerkingen:

  1. Er is een psychiatrisch centrum voor kind en gezin in Barendrecht: Yulius. Zij hebben een school en woongroepen voor kinderen met een zieke ouder of zijn zelf ziek en moeten tijdelijk uit huis.
    Geen idee of dit een goed doel is, maar het lijkt me wel een mooi doel.
    En het is dichtbij.

    Groeten Angélique Nugteren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Angélique. Ik zal eens kijken; het lijkt mij ook een heel mooi doel! Super!

      Verwijderen